Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon Nukilan Jejari Si Anakanda Hainiey: 'pPu & TaDika'

Wednesday, September 22, 2010

'pPu & TaDika'

alhamdulillah...syukurlah...aku tak sangka dapat markah yang aku kira baik la...setakat nie,markah aku yang paling tinggi ialah sejarah kertas 1,80% berbanding dengan kertas aku yang lain...walaupun bm aku yang paling tinggi,tapi aku rasa x berguna jugak...sekarang barulah aku tahu STPM nie susah...sampai cikgu massuria kalau tak silap aku la...dia cakap 'STPM nie tak boleh main2 sebab ianya merupakan peperiksaan yang ke-3 paling sukar di dunia...arh???..di dunia????...biar betul???...patutlah banyak guru2 cakap,jangan masuk form6(time aku form5)...cikgu Murad pun ada cakap,baguz lagi kalau kamu masuk bengkel kemahiran(kolej la maksudnya tu)...kalau ada kemahiran,senang dapat kerja berbanding budak universiti yang hanya terlalu bergantung kepada teori...ini baru awal form6,sudah aku rasa betapa susahnya...menyesal aku tolak tawaran2 yang ada time tu...kalau la aku masuk kolej pengurusan penerbangan ker,kolej SeGi ker,atau yang lain2 tu ker..lantak la...yang penting jangan masuk form6....kalaulah aku berfikir masak2 time tu...adoi...menyesalnya aku...menyesal sangat...tapi......bila aku teringatkan kawan2 aku yang lain seperti zila< budak sains 1 09,fidri,emon dan yang lain2 tu...terfikir jugak aku napa dowrang tak sambung ke tempat yang lebih standard sikit...dowrang tu kan lebih ok sikit....ini tak,kelas tadika jugak yang dipilih...elleh...aku sendiri pun masuk kelas 'tadika' tu...bencinya aku...walaupun STPM ne cara yang paling mudah masuk u...kalau la...ingat senang ker nak lepasi tembok tu....tambah malu lagi bila kazen2 aku xda yang masuk form6..yeke...aku rasa takda bha...yang aku tahu,kebanyakan sambung di matrik atau kolej yang standard sikit....kalau masa tu boleh d putar balik,aku mahu ambil keputusan yang lebih baik dari ini...di kepala aku,...AKU BENCI FORM6!!!!!!....berat langkah nak pegi sekolah...malaz nak jumpa kawan2 yang tak sekepala dengan aku...hanya budak sns 3 09 jugak yang sekepala dengan aku...ngam jugak aku dengan kawan2 budak lain kelas tu tapi lain...rasa lain sangat....bila berada dalam kelas tu,aku hanya merujuk dengan budak2 yang sekelas dengan aku dulu...

  
makmal kimia..




di sinilah aku dan kawan2 yang lain menimba ilmu 
dan merupakan kelas 'tadika' bagi aku

walaupun aku benci dengan kelas tadika nie...tapi di sini jugaklah tempat aku meneruskan perjuangan...dengan kemudahan kerusi yng boleh buat pinggang,tulang belakang dan lain2 jadi sakit...kurang asam betol...memang macam budak2 tadika kami di buatnya oleh cikgu2 balung ne bha...PPU konon...padahal..budak tadika...memang patut pun panggil tadika...dengan budak2nya lagi yang suka main2 time belajar...sampai ada yang buat cikgu hampir menangis...seingat akulah,kami pernah buat beberapa orang guru hampir menangis..antaranya,cikgu hajirah,cikgu massuria...time tu,aku tengok mata cikgu massuria merah dah...macam mau menangis jak...kesian betul aku tengok...di kelas inilah kami di cop sebagai budak PEMALAZ...nota yang cikgu minta xpernah ada yang siap...kalau ada sekalipun,hanya bebrapa orang je..termasuk aku...hahaha...cikgu2 yang lain pulak selalu naik darah...mungkin tengok kami je pun dah naik marah...macam cikgu rugayyah...walaupun suaranya tu pelan tapi berbaur marah sebenarnya tu..aku tahu la...hahaha...

NOTA: berbanyak banyak terima kasih kepada cikgu2 yang mengajar kelas 6 bawah cekap nie...terima kasih kerana sanggup melayan kerenah budak2 nakal dalam kelas nie..terima kasih kerana sudi memberi tunjuk ajar kepada kami...terima kasih kerana memberikan perhatian kepada kelas kami..








bangunan 'TADIKA'

walaupun aku melabelkan sekolah nie macam 'tadika'...tapi di sini jugaklah aku bertemu 'jodoh' dengan kawan2 aku....asneyah,anasthasia,dayang noratika rafidah,nor ayen,nurfadilah,sumiati,ursula and kawan2 lelaki...hahaha...satu kelas je semua nie....semuanya pun budak2 baik jugak...kecuali aku....mungkin sebab aku dengan c 'W' tu...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...