Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon Nukilan Jejari Si Anakanda Hainiey: kenapa nie....

Wednesday, September 8, 2010

kenapa nie....

yesss....esok rayer.happynyer aku.tak sabar2 rasanya nak beraya esok.esok special sikit daripada raya sebelum nie sebab esok ada uncle aq datang dari K.K.Lama dah tak jumpa dengan uncle.Nama uncle aku tu yusuf.telah berkahwin dengan orang dusun.Isterinya tu bagi aq,jahat la.jahat sangat.aku rasa dialah punca sebabnya uncle yusuf mesti takda kalau raya sebelum nie.Tahun nie baru uncle ada peluang beraya dengan kami.Mungkin sebab lama sangat tak jumpa.bertahun rasanya.lau tak silap,kami ada jumpa time tu masa aku darjah 6.uncle datang tu pun sebab atuk meninggal.Barulah time tu aku tengok sume ragam anak-anaknya.anak2 entah macam manalah rupa uncle dah.mungkin makoin putih kot,yelah sebab beliau tu kan kerja kat office macam perempuan..hahaha...bulan pose pun mengutuk lagi..hahaha...esok???? jap,aku fikir dlu esok aktiviti yang sepatutnya..hahaha..gilanya..macam biasa,balek je sembahyang raya balek umah unutuk isi perut la...yam...yam..yam...aku suka makan ayam masak kari,masak kicap,masak lengkuas,masak2 la...hahaha...pokoknya,asal je berkaitan dengan ayam aku hantam..hahaha..specially bila mak aku yang masak..sedap tak terkata...pastu dapat ceramah free dari mak aku.."belajar masak lau nak makan sedap2 macam nie.inilah budak zaman sekarang,malas betul belajar masak."...tahan jela kena bebel janji dapat makan ayam puas2..hahaha...esok yang tak dapat aku lupakan bila dapat berkumpul satu family,siot gila time tu.macam-macam boleh di kongsi.time tu jugak la baru aku dapat jumpa family aku yang baru.bestnyer dapat jumpa denagn kazen2 sume.tapi yang jeleknya,bila dowrang tanya pasal education,"ko sambung belajar mana?" persoalan inilah yang aku paling tak suka.Mana tidaknya,kazen2 aku lepas spm je dorang tak sambung form6.Ada yang matrikulasi,maktab,yang alin tu masuk kolej2 yang stndard la.aku pulak???...biarlah.suka aty mereka la nak kata apa2 pun.janji aku dan keluarga ku bahagia.actually,aku tak suka keluarga sebelah mak aq sebab dowrang ney memandang harta benda.Dulu sebelum mak aq jadi hebat macam nie(hebat2lah..hahaha....)keluarga sebelah mak aku sisihkan kami.maksud aku,bila time raya je takda keluarga sebelah mak yang datang melawat.kalau datang pun seakan terpaksa.Sekarang bila mak aku dah jadi hebat macam nie(hahaha..memang pun mak aku hebat)..barulah mereka sibuk2 nak datang melawat.buat apa sekarang baru nak melawat? kenapa dulu tak datang melawat???...(bong,sabar2...bulan posa nie...tak baik marah2...calm down bebe..hahaha...)tpi aku tak kisah.Family aku pun buat tak tau je kisah lama tu.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...