Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon Nukilan Jejari Si Anakanda Hainiey: TimE bERaYa

Saturday, September 11, 2010

TimE bERaYa

hari ini aku dan family pegi beraya.macam biasa,kami akan pegi ke kubur atuk di merotai besar.tpi kali ini lain pulak.aq dan adik aku yang ke tiga menumpang di kereta kak laila.kami pergi ke rumah big boss dalam jabatan air iaitu macik gaya.dia ney tegas orangnya.banyak benda aku tahu setelah ikot beraya dengan kelaurga sebelah bapa kak laila(dalam fb,qasehnya laila)...









whatever la,mizan ada mesej kami ex science 3 09 untuk beraya di umah bekas guru kelas kami...cikgu Darmiati.aku ok je..tak da hal sume tue.harap2lah berjalan lancar rancangan c mizan tue.tadi terkejut jugak bila fasuri tepon aku (full namenya ridhwan...tapi aku panggil sak uncle...suka2 hati je..dia x marah jugak pun..hahahaha...)....dia ajak aku dan sula pegi umahnya beraya kat batu 6...rasa kesian pulak bila berkali-kali aku cakap tak nak la....aku tahu dia kecewa bila aku cakap macam tu sebab dah banyak kali dia mengajak semata-mata nak jumpa aku...napa aku ney...jual mahal???...atau aku takut nak jumpa dia???....eeeee,,,aku pun tak tahu...ingat lagi aku time tu..dia ada ajak turun pegi bandar..dia truz terang nak ajak date..astagfirullah al azim..aku teruz tolak bila macam tu...bila pc pair ada,aku ada turun nak beli barang yang patut la..tapi macam nak borong sak semuanya barang dalam pc pair tue...hahaha....tpi xda kawan nak balek sebab fyda ikot bapak dia..aq minta dia turun kononnya suruh beli barang di pc pair tu so dia pun turun la...tapi bila aku kasmia,aku lupakan pulak dia...aku balik dengan kasmia...bila dia call tanya aku di mana,aku jawablah dalam bas dengan kawan nak balek...aku tahu telah melukakan hati seseorang....Ya Allah ampunkanlah dosa2ku ini...ampunkanlah dosa kawan2ku...ampunkanlah dosa kawanku yang bernama ridhwan...(salah satu doaku bila aku sembahyang)...aku banyak kali menghampakan dia....kini,dalam form6 pun aku ambil sejarah pun sebab dia jugak...sebab dia suka sejarah...sekarang barulah aku rasa menyesal sangat...menyesal rasanya bila selalu menghampakan seseorang...terasa diri berdosa sangat...aku nak minta maaf tapi malu nak jumpa dia...aku tak tahu nak buat apa lagi..aku bengang....malu bila teringat dialah kawan yang selalu bagi kata2 semangat...bila ada masalah,pandai dia menyelesaikan bila aku bertanya...sedih jugak lah bila kata"datang la pegi umah raya nie..mana tahu tahun depan tak jumpa...datanglah ye.takda jugak hantu..he2"...banyak kemungkinan bila tahun depan dia takda..mungkin dia pegi lanjutkan studies dia atau pun nak pergi sebab dia penyakit..risau dah aku...entah datang dari mana idea nie..."boleh tak aku hantar wakil aku?...plez...boleh la..." walaupun agak gila2 sikit idea nie sekurang-kurangnya aku cuba sedapkan hati dia..aku malu nak bertemu dengan dia padahal aku tak pernah jumpa dia..bila ada je peluang nak jumpa mesti aku jugak yang menolak...sampai sula pun cakap,doi,,,ko ney bha..jumpa jela..dia tak makan orang.sporting apa budak tu,baik lagi...mau jugak jual mahal bah..hahahaha.inilah yang geram bila orang cakap aku jual mahal.aku tak suka diri aku macam nie tapi inilah aku yang sebenarnya....

Nota: kepada kawan2ku..semualah,female or male...teruskan berusaha dalam menuntut ilmu...teruskan perjuangan kita.jangan mudah putus asa walaupun ianya sangat memeritkan...aku harap korang sume berjaya dalam hidup didunia dan akhirat.aku minta maaf jika pernah membuat korang terasa ker..whateverlah..maafkan aku...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...