Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon Nukilan Jejari Si Anakanda Hainiey: cuti seminggu...

Tuesday, October 5, 2010

cuti seminggu...

bestnya,dapat cuti seminggu....cuti sebab budak2 form3 ada PMR....ada jugak aku bagi mutiara kata la konon dengan budak2x pmr tu.c norata jak.jiran aku....termasuklah c mizan...huhuhu...dia duluan,so aku pun apalagi,direct to the point la....bagi jugak dia kata2x mutiara tu...huhuhuh...macam la dia pmr situ...memang lawak la.petang tadi aku ada berjumpa dengan zainah < kawan aku yang selalu ajak aku ikut PERPPIS..dia nak aku teman dia pegi hantar kain yang hendak dijahit.sambil tu kami pun bertogeh...biasalah,nak hilangkan borink...seperti biasa,aku akan memulakan pendahuluan...huhuhu..i mean perbualan kami tu...dan jawapanya, "tanggal 18 nie aku nak jalan daa..aku takutlah.mana biasa sendiri2x naik kapal tu.ko pun tahu perangai aku kan..."...ya,aku memang tahu perangai kau...seorang yang jujur,suka berterus terang,kira alim la sebab bercakap pun perkataan yang baik2x sahaja,sentiasa memakai tudung labuh dan selalu mengajak aku menghadiri kelas agama...semuanya elok jer pasal c zainah nie...tetiba pulak aku teringat pasal first time ada number sesat di teponnya tu....punyalah dia gabra...hahahah....tension dia ada lelaki mengacau..memang lurus bendul bah dia nie...time aku check contacts dia tu...subahanallah...nomber fon keluarga dan kawan2x perempuan sak yang dia ada...number contacts yang dia ada hanya bapaknya,abang sulungnya dan adik lelakinya...dialah satu satunya kawan aku yang masih 'suci' lagi...mksud aku,cintanya tu hanya pada Allah...bukan pada orang lain...bayangkanlah betapa kuatnya imanya untuk menepis semua godaan untuk berpatner tu,seperti yang dilakukan oleh golongan remaja sekarang < aku cakap pasal aku,siapa yang terasa tu pandai2xlah ambil iktibar...huhuhu...whateverlah,aku memang tabik dengan dia...sekarang dia ne sedang melanjutkan pelajarannya di sekolah pondak(lebih kurang sekolah islamiah) di kelantan..mudah2xhan cita2xnya untuk jadi ustazah menjadi kenyataan...amin...

~l o v e ~
bila citer bab nie aku memang surrender,rumit...baguz lagi single...xda tension2x...ska2x aty jak nak apa2x pown...xda sapa pown yang kisah..tapi bila dah ada patner,semuanya 'dia' yang kawal...contohnya???...salah satu contoh seperti pija atau hasfizzah...dia suka berinai tapi boy dia larang...apalah salhnya jika berinai??...berdosa ker???...kesiankan..tambahan pula,bayangkan lah kalau patner tu minta sesuatu yang lebih dari tu...sadiznya...lain lah kalau 'dia' tu nak bertanggungjawab...oh ya,lupa pulak aku...sebelum aku nak close untuk hari nie < cewah..macam beri ucapan pulak...huhuhu...whateverlah...aku nak ucapkan berjuta-juta terima kasih kepada cikgu2x yang memberikan nasihat kepada kami pasal cinta2x nie...sir azwan cakap,"kamu sebagai perempuan mesti pandai jaga diri.sebab kamu hanya menerima je..lelaki pulak,jangan asyik meminta je dari perempuan"....cikgu andaiyani,"perempuannya nie,di sekolah alim2x kucing...bila dah di U nanti jadi harimau sudah...bila dah masuk tahun ke-2 tu....di situlah...dengan perempuannya yang sanggup mengadaikan sesuatu untuk lulus examnya...dan lelakinya dengan motornya...kita tengoklah nanti..."....cikgu massuria pulak," cikgu x mahu bila kita belajar tu ada pelajar yang macam mengandung...tahu kan...lembik2x sak badannya tu...macam satu kes di kelas cikgu dulu...mengandung 3 bulan rupanya....kamu nie,jangan bercinta dulu...belajar dulu....kamu rasa tak rugi ker belajar 2 tahun pastu kecundang akhirnya sebab bercinta yang tidak ke mana nie???..".....
...............................
 actually,banyak lagi nasihat yang cikgu2x smk balung kongsi dengan kami...aku lupa...tapi isinya memang nak minta supaya belajar dulu...balaz jasa orang tua dulu...pastu barulah fikir hal yang lain2x tu.
study3x...jangan buang masa!!!!!...tumpukan perhatian time cikgu mengajar!!!






~ belajar sampai ke negeri China~

1 comments:

ShafydaZahra said...

haha..tkna btg idung aq..aduishh..
na na na..pngws bwak nset..haha...
bgtaw kau ckgu...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...