Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon Nukilan Jejari Si Anakanda Hainiey: happykan diri

Sunday, October 17, 2010

happykan diri

lama dah x update blog nie...sibuk...banyak benda nak d handle.

~1~
buat homework kwn2x aku..niat nak bantu je..bukan nak tunjuk baik atau nak ganjaran tapi sekadar untuk membantu yang termampu jer..yang lain tu buat hal dowrang sendiri...nasib baik lah cikgu x perasan terutamanya cikgu andaiyani pasal aku buatkan owang laen carta aliran tu...jika tidak,matilah...tak tau nak jawab apa..huhuhu...terkini pulak,nak buatkan syafie pasal 5 dasar yang cikgu andai minta..buatkan yang simple2x jela..insya Allah,aku siapkan lusa jika sempat.

~2~
sibuk nak mengubah bilik tidur aku..meja belajar tak lagi menghadap tingkap..sebabnya kalau malam buat takut je study menghadap tingkap...sekarang menghadap dinding pulak..kat dinding tu aku lekatkan pic pelajar 6 bawah cekap..budak2x kelas aku..jadual waktu,my favourite song pun aku lekatkan jugak...rasanya lebih selesa macam nie..bila teringat pasal ppu tu konon,geram,any time sak boleh conteng2x,and buat apa2x je ikot suka aty pada pic kelas tu...huhuhuhu....< dasar penjahat punya anak

~3~
sibuk pegi kunak nak lepaskan rindu dengan arwah atuk..walaupun kadang2x terasa macam ada arwah atuk melihat aku...yang kurang pandainya nie..napalah aku tak doakan sak arwah atuk aku tu selalu..kalau teringat nak doakan,barulah nak doa...memang fitrah manusia...bak kata pepatah dah terhantuk baru nak tergadah...betul ke jugak yang aku kata nie...arh!!!...lantak la...janji happy...huhuhuhu

~4~
sibuk menguruskan something yang aku rasa penting jugak la...termasuklah pegi mendapatkan nasihat beberapa orng yang berpengalaman dari aku...memang la...sebab tu dowrang lahir duluan dari aku...huhuhu...bila aku tanya beberapa orang abang sepupu and kakak sepupu aku,n jawapan dowrang " apalagi,teruzlah ikut minat tu..normal la bha tu bila duit yuran tingkatan 6 dah bayar kan...itu sebenarnya ikut dari diri kita je"..
jawapn slah satu cikgu di smk balung tu pulak,"kalau nak masuk u,truzkan jer di tingkatan enam.berusahalah hanya untuk setengah tahun jer berbanding dengan  mereka yang di kolej tu sampai tiga tahun atau lebih......."..pening jugak aku fikirkan semua nie..aku tak suka form6.aku benci jadi budak ppu!!

~5~
sibuk nak dapatkan balik something yang hilang dari aku..jan fikir yang negatif,fikir yang positif...ok?...

setelah solat istikharah,barulah aku jumpa jawapan yang terbaik untuk ku...Ya,aku tahu Allah sentiasa memberikan yang terbaik untuk aku..aku ikut jawapan dari salah seorang cikgu balung..aku akn teruzkan perjuangan in form6..whateverlah,i know,i can do it..cayok2x...hahahaha


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...