Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon Nukilan Jejari Si Anakanda Hainiey: accident in kunak

Sunday, October 10, 2010

accident in kunak

semalam aku dan keluarga aku pegi kunak...macam biasa,setiap hari sabtu kami akan ke kunak...hehehe...buat apa???...hanya untuk melawat rumah arwah atuk aku...aku rindu dengan arwah atuk aku....tapi,xda dah 'dia' di dunia nie :-(...hish..keluar tajuk lagi aku nie..memang begitulah kebiasaannya...rumah arwah atuk memang cantik...macam rumah bnglo...aku suka pegi kat bahagian dapur coz design dapurnya tu cantik n luas < buat penat aku sak mop lantai marmar tu...tapi sayangnya bila tiada penghuninya...dulu rumah tu dihuni beberapa orang termasuklah arwah atuk aku,nenek tiri kami< isteri pertama dah 'pergi' duluan dan jugak 2 orang pembantu rumah lelaki...oleh sebab rumah nie dikelilingi dengan buah buahan,bertingkap hitam dan jiran sedekat 1 km jadi kena pandai2x la jaga diri sendiri...kalau tak,memang ada yang trauma..huhuhu...trauma???..napa pulak trauma????.biar aku jelaskan dengan lebih detail lagi..tapi selebihnya keep in view...huhuhu

siapa yang tiada kaitan dengan ahli keluarga arwah atuk memang akan nampak something di situ...mulanya aku pun takut jugak pegi situ...mungkin terfikirkan pasal pembunuhan tu..arh???...pembunuhan???.. ini semua pasal pembantu rumah arwah atuk aku tu la...dowrg yang bunuh atuk aku!!! sampai sekarang aku masih ....????? dengan orang yang bunuh arwh atuk aku...jikalau di jumpai orang tu,aku pastikan dia akan menerima padah yang lebih teruk lagi berbanding apa yang dia buat dengan arwah atuk aku...semuanya nie terbongkar bila uncle aku,iaitu adik bongsu mak aku pegi melawat atuk aku,ank bongsu,so faham2x...memang bermanja dengan atuk aku sak sejak kematian arwah nenek aku yang pertama..bila uncle aku sampai di sana tu,dia memang terkejut bila dia nampak   di tangga tu  banyak sangat darh..bila sampai je di ruang tamu barulah segalanya telah hancur ...kata uncle aku,"pembantu rumah pertama je yang ada time tu,itu pun setelah beberapa jam dia muncul yang kononnya dari bermalam tempat kawannya..pembantu yang kedua pulak telah larikan diri...pembantu rumah pertama duduk2x selamba like nothing that happen yesterday..terbongkar jugak akhirnya bila ditemui cap jarinya pada parang atuk..setelah dibgi renjatan elektrik oleh pihak polis dibalai polis  barulah pembantu rumah tu cakap semuanya...hari itu jugak tamatnya riwayat hidup pembntu rumah tu"...setelah kami semua dengar keterangan tu,time tu jugaklah aku rasa menyesal sangat...kenapa xda seorang pun yang menjaga atuk??...kenapa jadi macam nie??.

actually banyak jugak kes pembunuhan berlaku di kunak nie...yang banyak berlaku ialah kemalangan.ada satu tempat tu memang ditanda sebagai kawasan kemalangan...walaupun tiada signboard 'kawasan kemalangan' tu diletak tapi semua orang yang ulang alik atau dari tawau ke kawasan atas kunak tahu tempat tu....walaupun tdak setiap hari tpi setiap minggu tu mesti ada..aku tahu nie pun sebab kami selalu pegi kunak...semalam,kereta wira dan vigo...habiz remuk kereta wira..kereta wira tu milik BSN,bank simpanan nasional... pagi tadi pulak,sebuah traller pulak terlibat. nasib baik tiada kemalangan jiwa berlaku.posisi traller tu melintang..adoi...jam lagi..
aku benci bila jam cam nie,borink.
inilah yang aku cakapkan tu....nasib baik xda kemalangan jiwa yang berlaku...
ini sahaja yang boleh aku ringkaskan...nasihat aku,kepada semua orang yang ada atuk tu jangan lukakan hati atuk kowrang dengan melawan kata mereka...jagalah dan gembirakanlah hati mereka.umur mereka tak panjang.jangan bila mereka dah tiada lagi baru kowrang nak menyesal macam aku....hurmmmm....ingatlah orng tersayang bila bawak keta atau pesan  dengan mak atau siapa2xlah yang bawak keta tu.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...