Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon Nukilan Jejari Si Anakanda Hainiey: happy.

Tuesday, July 26, 2011

happy.

alhamdulillah.
akhirnya Allah bagi jugak lagi aku kesempatan untuk mengupdate blog nie. happynya saya.
macam -macam rentetan peristiwa yang saya saksikan <-- ayat skema budak umur 11 tahun.hahaha.

happy sebab present betday aq dah smpai. dari UKM. thnks kepada fyda yang still ingat betday aku. huhuhu. happy tul aku rasa. tambah-tambah lagi bila ikut camping,walaupun mukak mcm kuih donat.berbelang tpi kehappyan tu tak boleh di beli. yang sadis nie time pertandingan memasak aq,fazlina n geng kmi betul2x mau ikut nie. mau kasi terbakar astaka.hahaha. tidak la. just ikut-ikut sebab tukang masak BSMM tak ramai. aq tak menyangka yang pertndingan tu bertindan dengan hari aq n geng sains sukan p smk tawau untuk skema pemarkahan sains sukan so x dapat la aku ikut kesian <-- ayat skema budak umur 11 thun lagi..
 adui. sadiz bha..


dah la x dapat ikut memasak tue, segroup aq mengutuk.mengasi sedap telinga nie mendengar. ada ker patut dia kata yng aku nie mcm budk sekolah agama. yeka? 
isk3x. padahal dah terang-terang  kmi p sekolah tu guna jersi.hahaha. lucu tul aq dengar. 


 pic yng sempat aq snap sblum mobile phone aq low battery n membuat kepegalanku semakin meningkat.











 bersama dengan pegawai penjara. sapa-sapa yang buat kes yng berkaitan dengan dadah or imigresen or kolar putih akan disebat. sebatan yang paling maksimum ialah 24 sebatan walaupun hakim kata " awak dijatuhi hukuman sebatan sebanyak 100 sebatan." 



lau nak menyebat penjenayah lelaki,tangan  yang menyebat tu kena  buka(ketiak kena buka luas) makakala bagi penjenayah pompuan lak ketiak penyebat kena tutup. penjenayah lelaki akan disebat dibahagian punggung manakala  perempuan lak pada bahagian belakang or bahagian triseps brascii.


keadaan sebelum mengemas n pulang.


happy lagi bila akak sepupu pregnant setelah 3 tahun menanti. semalam dia tdur ngan aku coz merajuk.hahaha. husband dia larang mkan makanan pedas sebab tulah dia mengamuk.bila dia mengamuk,aku lak yang takut. tkut sebab bila mengamuk tuh,dia akan mencubit sekuat hati. seram la aku bha. nnti aku lak yng jdi mgsa. lain-lain jugak ragam orng pregnant nie.dah la muntah bila hidu bau nasi.hahaha. lucu betul.

k,kehappyan berlaku lagi bila kebanyakan homework n RND aku dah siap. dah bentang,tinggal print jak pastu hantar.
 tpi kesian pulak bila keja-keja Rnd ni ada yng lepas tangan. sakit jiwa aku dengan perangai mereka yang tak mau bertanggungjawab nie tau. lau kena dengan aku,aku open minded jak tpi lau yng kena tu kawan-kawan aku yng x besa lagi terima kebulian nie,ndak ka mereka asma sebulan or trauma seumur hidup? hahahha.

kehappyanku x lama bila someone tu jumpa picture aku.pastu dia save pic tu dlm mobile phone dia.rasa  pegal plus sakit hati ..
" tu la kak jue,mau jugak berposing-posing"
"eh,xda la. aku dah cuba mengelak tau.dwrang tu yng datang tetiba pastu snap pic cepat-cepat"
"yeka? so mcm mnlah dengan pic yng suda kena snap tue?"
"mnlah sa tau. mybe diupload p fb.eeee.. trauma seumur hidup aku ndak lama nie."
"trauma? why?"
"coz aq memang x suka pic aku d snap. sanggup lagi aku menyorok bawah meja or menyorok d tandas lau sesi bergambar.tpi lau mengsnap tu memang hobi aku."


k la. lain kli saya meluahkan geram n kehappyan  lagi.









5 comments:

Mizan said...
This comment has been removed by the author.
Mizan said...

Perkhemahan agung yang tak best. tiap tahun sama. HAHA.
Bagus kau berguru dengan aku tangkap gambar. free of charge. wakakakaka

Anakanda Hainiey said...

aq ikut nie pun coz terpaksa yer jo. mau ambik markah gerko jak nie.
hahaha. x mau r aku.. ko ajar aku naik basikal la. mau?

Mizan said...

Enduk ba. :P
ajar naik basikal ? nanti aku surh anak buah aku umur 8 bulan ajarkan kau naik basikal siap ada roda supporternya tu. hahahaha

Anakanda Hainiey said...

hahahaha. biarlah. ndak ku kisah bha. yang penting tau bawak basikal.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...