Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon Nukilan Jejari Si Anakanda Hainiey: kisah pagi tadi

Monday, August 22, 2011

kisah pagi tadi

Assalamualaikum..


" pa, tolong hantar pegi sekolah bha. lambat suda nie. kalau lambat nanti kena denda..." aku memujuk bapak aku yang sedang duduk menonton di ruang tamu. 

" masih awal nie. jalan kaki lah."

" alaaa..."<--  nada merajuk sambil memakai kasut sekolah.bapak masih lagi macam tadi. tidak berganjak pun dari tempat duduknya dan tanpa memandangku yang sedang menunggunya bangun dan berharap menghantarku ke sekolah.

"jalan kakilah. bukannya panas pun"

 jam menunjukkan pukul 6.30 pagi sedangkan waktu perhimpunan akan bermula pada jam 4.40 pagi.Sempat ker sampai nie? yang pastinya bila bapak suda berkata macam tu,itulah keputusannya. tanpa berlengah lagi aku terus menyalami tangan bapak n mum dan melangkah keluar rumah. So,aku pun 'terpaksa' jalan kaki. rasa nak nangis pun ada. takpa jue, sabar... banyakkan sabar. ..takpa..banyak hikmahnya nie..<-- sengaja mahu sedapkan hati padahal mau mengalir suda air mata ni.

jalan kaki punya jalan kaki aku pun tersempak dengan Syafiq..dia menungguku supaya kami berjalan seiringan..seperti biasa,dia akan menyapa aku duluan. orang happy go lucky memang macam tu.heeee

" hai kak jue. sihat dah?"

"alhamdulillah sihat."

"yeka sihat? muka masih pucat. suara masih serak. masih tarik-tarik hingus lagi tu... pegi kau balik! hahahahaha"

tiba-tiba sebuah kereta Avanza berwarna biru berhenti ditepi syafiq. Norata turun.

" ai,sama-sama nampak. ada apa-apa ka kak jue?"

"biasalah bha. suami isteri bha nie." Shafiq menjawab. Norata terus berlalu meninggalkan kami disitu. 

" isk! kau fiq kalau menjawab agak-agaklah. terguris hati bekas mu nanti"

" dia yang duluan. biarlah dia rasa"

sepanjang berjalan menuju ke sekolah aku hanya suka berdiam. malu betul berjalan dengan seorang lelaki. walaupun sekelas dengan aku, malu tu masih lagi menebal. sudah aku melambatkan langkahku,dia pun ikut rentak lambat jugak. adui. macam-macam bha budak nie. tak nampak ker tak lama lagi perhimpunan nak bermula?..

" kak jue,makin lambat bha kau berjalan. longgar pulak skru lutut aku nie..aku jalan dululah" dia akhirnya bersuara.

" ok.. bye"

huh! lega. xpayah jalan lambat-lambat lagi. 

seperti biasa, bila perhimpunan jer,aku mesti jumpa kembar si ' dia'.entah tingkatan berapa budak tu. yang aku tahu nama dia ialah *******..eeeee....teringat aku dengan 'dia'. yang pastinya aku memang miss kat 'dia'. betul. ' apalah kak jue nie. yang depan mata tak mahu. yang lain jugak dia kejar'. 
nak kata aku yang bertepuk sebelah tangan? pedulilah. i don't care. 


then masuk kelas macam biasa.

" jul****.. baru hari nie muncul. cuti 4 hari nie. sibuk buat biskut raya ker?

" cikgu,dia sakit la."

"oh"



 kemudian cikgu-cikgu sibuk bagi markah kepada para pelajar. kemudian balik macam biasa. aku pulak sempat menyinggah kat kedai. nah! syafiq and the gengnya lagi.

"kak jue tak puasa ker singgah kedai? nak beli manggi la nie?" 

" puasalah. mak aku suruh beli coklat masakan. nak buat biskut raya."

" aku mau pegi beraya rumah kak jue nanti. paham-pahamlah mangsa kebakaran nie kesian"

"ok.datang lah"

* kak jue nie menyentuh kisah dengan shafiq jer.minat kat dia ker?








4 comments:

Mizan said...

Kau jaga. Julhaini fall in love . HAHA

Anakanda Hainiey said...

ko Timbangan,diam-diam. aku blum terminat dengan budak tu lagi.

Unknown said...

haha, lawak gak la cerita dak tawau ni.. sweet, pandai menulis ye..

bagus2 kak jue..

muda lagi, baru pom 4 eh kak jue?

Anakanda Hainiey said...

Zulfikar Hazri : hehe.. main hantam jak lau menulis tu. ikut suka hati aku jak...
xla. budak stp bha nie. hohoho

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...