Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon Nukilan Jejari Si Anakanda Hainiey: kisah Hari Raya pertama Eid 2011 ku

Tuesday, August 30, 2011

kisah Hari Raya pertama Eid 2011 ku

Assalamualaikum semua..

seminggu sebelum raya aku memang sibuk. sibuk buat persiapan raya sampai sakit tulang belakang gara-gara buat kuih raya.buat buras n so on. mak aku pulak sibuk jahit langsir. adui. hari nie pun sibuk layan tetamu yang datang dari KK buat pertama kali kat umah aku..


hari nie pegi beraya umah keluarga. macam biasa. lepas solat raya pegi kubur. pegi lawat arwah atuk,arwah nenek,moyang tapi,,,,aku sakit hati nie! time raya pun sakit hati lagi. . semua ni sebab kazen yang rapat dengan aku time kecik-kecik dulu buat x ignore jak aku. malah dia tak kenal aku pun. bila mak dia kata versi pelat orang Kota Kinabalu, " c B*ng bha nie Man. tidak kau kenal kha?"

" Tiydak la." 

Bha sadiznya aku dengar. takpa. sabar.
pelik pulak budak nie. dui.. orang beraya pakai baju raya. dia pulak guna baju t-shirt dan berjeans. adui...tolonglah yer. 

bila tengok muka dia, macam muka c  F( kawan aku) 
menyebabkan aku musnahkan perasaan sakit hati.
"sabar ko kak jue.."

"K,aku sabar la nie"

aku pun tegur dia dengan ucapan " selamat raya.." time tu dia nak masuk dapur nak basuh tangan.

dia pulak senyum jer dan berlalu.

" bisu ker apa budak nie?".. aku kering jo.

k,xpa. aku tetap bersabar walaupun sudah "kering" disitu. 

sehinggalah habis melawat semua keluarga di Tawau nie pun dia xda bercakap. bukan sahaja dengan aku,malahan dengan family yang lain. actually aku bukan nak bercakap sangat dengan dia pun tapi rupa dia tu buatkan aku ingat akan kawan aku yang bernama F. hasrat aku nak bercakap mati bila beberapa maklumat aku dapat n hasil pemerhatian aku.
dia :
tinggal d semenanjung dengan kawan-kawan dia. fmly dia kat KK.<-- mak dia yang bagitau
keja di jabatan air<-- jugak mak dia yang bagitau aku
seumur dengan aku n bergaji rm1k <-- nie pun mak dia yang bgitau aku. patutlah dia x dapat duit raya sebab dah bekerja..kih3x. kesian.
berkulit hitam manis 
x suka senyum 
x suka bergambar
suka main game
suka menyendiri
sedikit sombong

k,cukup pasal kazen yang sombong tu. hari nie dia balik ke semenanjung suda. biar dia sana. sombong tul bha. eeeee....



tadi nk telefon kawan-kawan aku yng tak balik beraya tahun nie. kesian bha mereka yang berada di perantauan ni. tapi tak cukup. hanya 3 orng jer yang sempat. hnya c zainah,farah n cidar. pastu kredit dah habiz. x sempat n telefon yang lain. hurm..

al-fatihah buat arwah nenek c cek(kawan sebelah kelas aku) yang meninggal 1 syawal nie . dia mesej aku. kesiannya dia. semua orang tengah happy sambut raya tapi dia pulak..isk...hope u tabah n sabar cek..

k,cukup kisah raya nie. semangat betul aku beraya kali nie. ramai anggota keluarga dtng berkumpul. 


daaa..



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...