Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon Nukilan Jejari Si Anakanda Hainiey: macam hal sedang melanda dunia aku

Thursday, November 3, 2011

macam hal sedang melanda dunia aku

Assalamualaikum..

tempat : kelas 6 Atas Cekap
waktu : pagi - tengah hari

time aku melangkah masuk ke kelas, aku tengok mata kawan aku yang duduk depan aku, c erna. sadiz betul bha. bengkak sampai x nmpak suda anak mata dia tu. aku just suruh dia bersabar dan byakkan berdoa pada Tuhan supaya dugaan yang sedang melanda dirinya cepat berakhir. nie baru kes kawan aku yng kena fitnah sehingga mak dia tak bertegur sapa dengan dia. dia mengadu tak mahu ke sekolah sebab terlalu malu. yela, jika kau d tuduh cakap yng tak betul pasal itu dan ini, then semua tingkatan menengah atas tahu perbuatan terkutuk tu, ndak kau menangis menghadapinya?mesti kau malu dengan pandangan serong dari budak2 tingkatan lain kan.


kes c surik pulak yang kena fitnah. sapa yng pernah kena dengan situasi macam nie, aku nasihatkan korang berhati-hati. situasi dimana kau yng sudah berminggu-minggu tak hadir ke sekolah sebab menjaga mak engkau yang sedang koma dihospital tup-tup bila kau hadir ke sekolah hari nie then terus terlibat dengan fitnah. aku simpati dengan surik yng tak mahu makan dan tak mahu belajar sebab masalah-masalah tu. hope dia jangan berhenti dari form6 ni. 

then c linda pulak or kabenk. kawan yang temani aku pergi jumpa mr W F. dia menangis sebab tindakan syafiq yang aku kira sungguh kurang ajar. imagine pic kad pengenalan kau yang tak pernah bertukar wajah diupload pegi Facebook. ndak kau mengamuk tengok komen2 negatif tu? 

aku berharap sangat semua masalah-masalah yng melanda budak kelas aku cepat selesai. mana taknya, exam STPM tinggal beberapa hari lagi. aku harap target exam stpm nie menjadi kenyataan. Aminnn...

sebelum aku nak undurkan diri, aku nak cerita pasal "dia". walaupun erna,ayen dan seangkatan kawan2 a.k.a budak kelas aku suka mengusha-usha aku dengan "dia" tapi aku like no feeling dah. mybe dah terlalu nekad nak lupakan "dia". teringat isnin nie linda sudirman buat open house dan suruh sekali bawak boypren. aku? offcouselah aku tak datang sebab mau beraya dengan bini aku. wahahahahahahahaha


k la, aku chaw dlu. daaa..

2 comments:

Mizan said...

Syafiq tak pernah berubah . apa nak jadi dah . xD

Anakanda Hainiey said...

itulah tu. dah la nk dekat stpm nie, perangai dia tetap cmtu.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...